“In het verleden heb ik al verschillende trainingen/testen gedaan en heb ik veel boeken gelezen waardoor ik mezelf ontwikkeld heb tot wie ik nu ben. Mijn ervaring is dat veel van de trainingen oppervlakkig waren en minder concreet. Bij PCM is mijn ervaring het tegenovergestelde! Met concrete termen zijn mijn persoonlijkheidskenmerken naar boven gekomen. Vooraf dacht ik dat er een andere uitkomst uit zou komen. Dus zelfs op mijn leeftijd (51 jaar) en met mijn ervaring zaten er veel leermomenten in deze PCM-training.
Ik heb deze PCM-training samen met mijn studenten (ouder dan 19 jaar) Niveau 4 gedaan. Ook dat was een mooie ervaring om dit samen te doen! We kenden elkaar al zo’n vijf maanden, maar deze ervaring heeft onze band naar een geheel nieuw niveau getild! Nu begrijpen we elkaar niet alleen beter, maar we maken ook echt gebruik van die inzichten tijdens onze contacten. Ik ben ervan overtuigd dat deze studenten/monteurs/werkvoorbereiders ook op deze manier met hun collega’s omgaan. Echt mooi om deze techneuten hiermee bezig te zien en op deze manier bij te dragen aan hun ontwikkeling.
Daarnaast stonden we onder de enthousiaste leiding van Marja die ons door de PCM-materie heeft geleid. Wat heb je er als techneut met een bepaald PCM-profiel aan in je werkveld?! Met concrete praktische voorbeelden werd dit voor iedereen duidelijk.”


